Większość poleca raczej oryginał, spotkałem się też z opiniami, że dobry jest zestaw od Fai ale wersja ponoć poprawiona. Ja jak bym miał drugi raz robić to u siebie to jednak chyba wybrałbym oryginał.
Problem z rozrządem 1.4 tsi
Zwiń
X
-
Rozumiem ze zamiennik musi byc z numer OEM 03C198229C, czyli z łańcuchem 132 ogniwa.
Takie cos z FAI powinno byc dobre teraz:
Zestaw łańcucha rozrządu FAI AUTOPARTS TCK87LVVT
Dzieki
RafaPra
Komentarz
-
-
Dzień Dobry,
Ciąg dalszy mojej historii z wymianą rozrządu w CAXA 2011, 166 tys km przebiegu:
1. Błąd P0009 i decyzja o wyminie rozrządu.
2. Rozrząd zmieniony na FAI TCK87LVVT - wersja poprawiona.
3. Auto pracuje poprawnie, przyspiesza płynnie,ale po paru km pojawia się check engineene - Błąd P0010.
4. Sprawdzone napięcie na zaworze zmiennych faz rozrządu N205 jest około 12V
5. N205 wymienny na nowy, P0010 skasowany, VCDS pokazuje ze na obrotach jałowych kat na walku jest od 0 do 3 stopni
6. P0010 pojawia się znowu po krótkiej jeździe testowej.
Czy macie może doświadczenie z tym P0010 ?
Co sprawdzać dalej ?
Kanały olejowe do wariatora ?
Dzięki za wszelkie porady.
Rafał
Komentarz
-
-
U mnie okazało się ze po wymianie rozrządu został założony zły filtr paliwa W 712/93 a do CAXA po 07/10 powinien być W 712/94 (numery z katalogu MANN).
Objawy są takie ze ciśnienie oleju na złym filtrze jest mniejsze i wtedy występują problemy ze sterowaniem wariatorem.
Sprawa pewnie znana ale pisze na wszelki wypadek żeby uważać na to że do CAXA są dwa typu filtrów zależnie od rocznika.
Po wymianie filtra mam teraz błąd P000A, czyli mała poprawa, wariator się kręci, ale reaguje zbyt wolno na sterowanie z silnika.
Tak że dalej sprawdzam co dzieje się z ciśnieniem oleju, jak się sprawa skończy to napisze dalej.
Pozdrawiam.
Rafal
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez boonsaw Zobacz wpisrafpra wiem że to czeski błąd ale oczywiście chodzi o filtr oleju nie paliwa żeby kogoś nie zmyliło
ASO mowie ze nie ma duzego problemu jak sie pomyli te filtry oleju, z ich doswiadcznie wieksze problemy sa jak sie zostawi stara uszczelka przy wyminie filtra.
Komentarz
-
-
Dzień Dobry,
Dalej walczę z P000A po wymianie rozrządu w CAXA - do tej pory takie dodatkowe akcje zrobiłem:
1. Wymiana pompy oleju, teraz pomiar pokazuje 2 bary przy 2000 obr/min, na wolnych obrotach cienieje oleju jest mniejsze około 1.5 bara, ale rozumiem jest to poprawne ?
2. Wymiana zaworu sterującego wariatorem N205 na nowy.
VCDS pokazuje że silnik na wolnych obrotach od razu ustawia 19.5 stopni i takie samo jest od razu pokazywane zmierzone przestawienia wałka (spec/act).
Wiec sytuacja startowa na wolnych obrotach jest raczej poprawna, wartość ustawiona = wartość zmierzona = 19.5 stopni.
Ale już krótki test pokazuje że wariator dziwnie przestawia kąt wałka, przy ustawieniu przez silnik na 13 stopni wałek przestawia się na 22 stopni.
Generalnie słabo reaguje na sterowanie silnika i właściwie cały czas pozostaje blisko tego początkowe ustawienia 19.5 stopnia, tutaj film:
W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.
Czy dobrze rozumiem, ze wałek zaraz po włączeniu silnika powinien mieć kat 0 stopni - tzn wariator zatrzaśnięty przez bolec ze sprężynka i dopiero później silnik ustawia go na 19.5 stopnia na wolnych obrotach ?
Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi które pomogą rozwiać ten problem, w tej chwili wydaje się ze to jakiś błąd z montażem rozrządu.
Może ktoś zna jakieś specjalistę w okolicach Krakowa co jest w stanie zrobić diagnozę tego co tu się dzieje.
dzięki,
RafPra
Komentarz
-
Komentarz